ďťż

Dragon Age: Origins (2009)

Świat eMki
Dragon Age: Origins (2009)



Dragon Age: Origins to gra cRPG stworzona w całości przez studio BioWare. Dla kanadyjskiego dewelopera projekt ten stanowi powrót do korzeni, po tym, jak w 1998 r. firma zasłynęła w świecie kultowym Baldur’s Gate, a potem wsławiła się w gatunku role-playing takimi dziełami, jak Neverwinter Nights oraz Knights of the Old Republic.

Akcja Origins przenosi nas do umiejscowionego na kontynencie Thedas królestwa Ferelden. Kraina ta, zamieszkiwana przez ludzi, elfy i krasnoludy, stała się obiektem ataku Plagi, zarazy złożonej z najrozmaitszych potworów (balrogów, kościei, plagowilków itp.). By ochronić ludność przed złem, do obrony Ferelden zaangażowano najodważniejszych bohaterów, drużynę Szarych Strażników. Gracz ma za zadanie pokierować jej poczynaniami i poprowadzić do zwycięstwa w trwającej blisko 50 godzin kampanii.

Formacja składa się z czterech postaci. Jedną z nich użytkownik może samodzielnie wykreować, wybierając jej rasę, płeć, klasę (wojownik, łotrzyk lub mag) oraz pochodzenie. Ostatni z elementów decyduje o tym, w jaki sposób rozpocznie się przygoda, a także znajduje swoje odzwierciedlenie w dalszych etapach rozgrywki, złożonych z eksploracji krainy fantasy, rozmów z napotkanymi osobami i walk przy użyciu tradycyjnej broni białej oraz magii.

Jednym z najciekawszych elementów Dragon Age jest konieczność myślenia o konsekwencjach własnych decyzji. Prawie każda rozmowa z niezależnymi postaciami obfituje w rozmaite odpowiedzi, dzięki którym możemy nie tylko wykreować własną postać, ale i wpłynąć na otoczenie. Niejednokrotnie musimy także wybierać pomiędzy dwoma niezbyt optymistycznymi wariantami. Czasem oznacza to konieczność stoczenia potyczki nawet z członkami własnej drużyny, którym mogą nie spodobać się nasze pomysły.

Starcia z przeciwnikami odbywają się w czasie rzeczywistym, jednak autorzy Dragon Age wzorem poprzednich dzieł oddali do dyspozycji gracza także system aktywnej pauzy, pozwalający na uporządkowanie wydarzeń dziejących się na ekranie poprzez wskazanie poszczególnym wojownikom celów ataku czy też ułożenie kombinacji zaklęć. Poza stałymi członkami drużyny zespół może zostać zasilony również przez chowańce, m.in. bojowe psy Mabari.

Inny z istotnych elementów Origins, dialogi, zrealizowano podobnie do rozmów toczonych w grze Mass Effect, z zachowaniem specyficznej mimiki bohaterów oraz szerokiego wachlarza opcji dialogowych. Nie zapomniano przy tym o ubogaceniu wypowiedzi szerokim słownictwem (łącznie w Dragon Age pada 900 tys. słów) oraz podłożeniu głosów pierwszo- i drugoplanowym postaciom (do tego celu zaangażowano ponad 140 aktorów).

Początek wyróżnia się także interaktywnym środowiskiem (woda, którą można zamrozić; dające się podpalić kałuże z łatwopalnych cieczy) oraz dopracowaną warstwą graficzną, wykonaną na autorskim silniku. Tytuł cieszy się także stałym wsparciem technicznym producentów, rozbudowujących go o nową zawartość – udostępniane w sieci dodatki typu DLC.










Aby zobaczyć LINKI musisz się zarejestrować
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • angamoss.xlx.pl
  • Powered by WordPress, © Świat eMki