ďťż
Ĺwiat eMki
Określenie stopnia zużycia paska rozrządu jest w zasadzie niemożliwe. Przebiegu używanego paska nie można ocenić wzrokowo – wygląda on tak samo po tygodniu eksploatacji, jak pod koniec swego „technicznego życia”. Chyba, że akurat trafiliśmy na moment gdy naderwało się kilka zębów, ale pracuje on jeszcze prawidłowo.
[URL=http://www.motofakty.pl/g2/art/8/8/41906bf4440de_d.jpeg] [/URL] Fot. Opel: Zerwanie paska rozrządu może mieć poważne konsekwencje dla silnika. Pasek ten należy wymieniać w okresach zalecanych przez producenta samochodu. Co ważne, pasków zębatych w zasadzie nie naciąga się, a tylko jednorazowo, wstępnie ustawia ich napięcie. Gdy pasek ma mały przebieg, a został zdemontowany z innych przyczyn, najlepiej jest wymienić go na nowy. Sygnałem do wymiany paska (podczas okresowego przeglądu silnika, ale gdy nie nadszedł jeszcze moment wymiany wskazany przez producenta) jest ocieranie o boki rolek prowadzących, np. na skutek uszkodzenia łożysk tych rolek, oraz zaolejenie paska. Produkty ropopochodne niszczą materiał paska zębatego. Kiedy wymieniać? Niezależnie od marki i modelu samochodu pasek rozrządu należy wymieniać po przebiegu zalecanym przez producenta auta albo wcześniej. Nigdy później, bo tak zwane „zerwanie” się paska, polegające na ukruszeniu jego zębów, zazwyczaj powoduje poważne zniszczenia w silniku. W przypadku jednostki wysokoprężnej najczęściej dochodzi do całkowitego zniszczenia głowicy. Gdy kupujemy samochód używany i mamy jakąkolwiek wątpliwość co do przebiegu silnika i terminu wymiany pasków rozrządu, dokonajmy tej czynności profilaktycznie, co oszczędzi nam ewentualnych późniejszych poważnych kłopotów. Źródło: motofakty.pl |
Podstrony
|