ďťż

Doom 3

Świat eMki
Doom 3



POSTACIE:

* Doom Marine – główny bohater gry, w którego wciela się gracz. Jest to anonimowy pracownik ochrony, który niedawno przyleciał na Marsa.
* Dr. Malcolm Betruger – główny czarny charakter gry. Jest jednym z głównych naukowców w bazie UAC. Jednak jest gotowy poświęcić wszystko, aby dopiąć celu.
* Doradca Elliot Swann – wysłannik zarządu UAC, monitoruje badania Dr. Betrugera. Próbuje jednak dowiedzieć się faktów niewygodnych dla naukowca.
* Jack Campbell – lojalny człowiek i osobisty ochroniarz Swanna. Bardzo doświadczony żołnierz
* Sierżant Thomas Kelly – kierownik ochrony próbujący powstrzymać inwazję demonów.

BROŃ:

* Fists (Pięści) – skuteczna jedynie na najsłabszych wrogów, przydatna jedynie w przypadku braku amunicji. W pewnym miejscu w grze można zdobyć artefakt o nazwie Berserker. Nasza postać na około minutę wpada w szał bitewny, biega dużo szybciej, ekran jest rozmazany a każdy potwór ginie od jednego uderzenia.
* Flashlight (Latarka) – służy do oświetlania ciemnych pomieszczeń, ale może też służyć do zadawania uderzeń.
* Pistol (Pistolet) – pierwsza broń jaką otrzymujemy. Nadaje się jedynie do eliminacji Zombie.
* Shotgun (Strzelba) – bardzo skuteczna na małe odległości, do walki na dystans zupełnie się nie nadaje.
* Machine Gun (Pistolet maszynowy) – w pełni automatyczna broń. Działa dobrze na każde odległości.
* Chain Gun (Karabin łańcuchowy) – strzela o wiele szybciej i z dużo większą siłą rażenia niż pistolet maszynowy, ale jest też mniej celny od niego na większe odległości. Wadą tej broni jest to, że musi się rozkręcić.
* Grenades (Granaty) – przydatny w przypadku grup wrogów.
* Plasma Gun (Karabin plazmowy) – najbardziej wydajna broń automatyczna. Strzela pociskami plazmy.
* Rocket Launcher (Wyrzutnia rakiet) – wystrzeliwuje pociski o dużej sile rażenia. Sprawdza się zarówno w przypadku bossów, jak i bardziej wytrzymałych przeciwników.
* BFG 9K – skrót od Bio Force Gun 9000 (potocznie rozwija się ten akronim jako Big Fucking Gun 9K). Oba rozwinięcia biorą się z dużej mocy, jaką broń dysponuje. Jeden strzał może zniszczyć duże grupy przeciwników. Siła tej broni zależy od czasu przytrzymywania przycisku strzału – im dłuższy, tym większa siła, kosztem amunicji. Możemy sami zginąć od tej broni jeśli doprowadzimy do jej przegrzania, zbyt długo przytrzymując przycisk strzału.
* Soul Cube (Kostka dusz) – potężny artefakt starożytnej cywilizacji marsjańskiej, który służył jej do obrony przed demonami z piekielnego wymiaru. Najpotężniejsza broń w całej grze. Zabija każdego przeciwnika jednym strzałem, potem trzeba ją naładować zabijając pięć jakichkolwiek demonów. Używając jej na wrogach, wykradamy im też ich zdrowie, regenerując swój poziom życia.
* Chainsaw (Piła łańcuchowa) – broń bezpośrednia, przydaje się, gdy zabraknie amunicji – jest o wiele bardziej śmiercionośna niż pięści czy latarka.

Akcja gry toczy się na Marsie, w wielkim ośrodku badawczym Union Aerospace Corporation (UAC). Korporacja ta wcześniej zajmowała się penetracją kosmosu i rozwojem biotechnologii, lecz postanowiła poszerzyć swą działalność o archeologię. Stało się to po odkryciu na Marsie szczątków obcej cywilizacji, które wskazują na jej wysoki poziom rozwoju. Bohater, w którego się wcielamy, to nowo przybyły na planetę żołnierz piechoty morskiej, który właśnie rozpoczyna swą służbę dla korporacji jako ochroniarz. Jego bezpośrednim przełożonym zostaje sierżant Kelly. Niedługo po przylocie przydziela mu on zadanie znalezienia naukowca, który zaginął bez wieści, po udaniu się w kierunku opuszczonego laboratorium. Gdy marine odnajduje mężczyznę zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Kompleks UAC zostaje zaatakowany, urywa się kontakt z dowództwem a odnaleziony naukowiec zamienia się w krwiożerczego potwora. Okazuje się, że podczas eksperymentów z odnalezionymi artefaktami przypadkowo otwarto bramę do innego wymiaru, z którego Mars zaatakowała armia demonów. Kelly wydaje marine rozkaz udania się do centrum komunikacyjnego i wezwania posiłków z Ziemi. Na drodze stają mu jednak wysłannik zarządu firmy Elliot Swann i jego ochroniarz, Campbell. Twierdzą, że diabelska armia kierowana przez doktora Malcolma Betrugera może wykorzystać statki floty ratunkowej do transportu na Ziemię. Marine samotnie wyrusza do walki z potworami, cały czas ścigając Swanna i Campbella. Stara się przetrwać w kompleksie do czasu przybycia posiłków. Podróżując przez kolejne sektory ośrodka UAC znajduje dowody na to, że specjaliści korporacji zajmowali się rzeczami, które nigdy nie powinny ujrzeć światła dziennego.

W kuchni (Mars City) możemy natknąć się na automat w którym "niszczymy" indyki (jest tam twarz z D1 i D2).

Często podczas gry natkniemy się na porozrzucane magazyny. Na okładce niektórych z nich możemy zobaczyć Hunter'a – jedną z postaci z Quake III Arena.

W grze został wykorzystany tzw. przekaz podprogowy. Podczas intra do gry (a dokładnie napisów czytanych przez lektora) możemy zobaczyć przez ułamek sekundy twarz szkieleta/zombi z jednym okiem i otwartą szczęką na tle planety. Ma to na celu sprawić by gra wydawała się bardziej straszna niż jest w rzeczywistości.

W rozdziale Hell (Piekło), na jednym z dużych pentagramów które pojawiają się na ziemi, możemy zobaczyć twarz marine z Doom'a 1/2 a także bardzo małe logo korporacji UAC.

Wpisując w konsoli gry jeden ze starych kodów z Doom'a 1 lub 2 (np. idclip), ukaże się nam tekst "your memory serves you well!"

Przechodząc grę na poziomie trudnosći Veteran (Trudny), odblokowujemy kolejny poziom – Nightmare (Koszmar). Rozpoczynając grę na tym poziomie mamy od początku dostęp do Kostki dusz a nasz poziom zdrowia jest zredukowany do 25 punktów. Nie ma też nigdzie porozrzucanych apteczek ze zdrowiem. Jeśli użyjemy Kostki do zwiększenia poziomu życia, zostanie on z powrotem zmniejszony do 25 punktów.

Do gry, na początku 2005 roku, został wydany dodatek Doom III: Resurrection of Evil.

Silnik graficzny Dooma 3, po wprowadzeniu doń poprawek, został wykorzystany przez Raven Software w grze Quake IV, a następnie przez Human Head Studios w grze Prey.

Pentium 4 1.5 GHz, 512 MB RAM, Karta graficzna 64 MB RAM (GeForce 3 i lepsze), 1.9 GB HDD, Windows 2000/XP lub GNU/Linux z jądrem 2.4 i glibc 2.2.4


Aby zobaczyć LINKI musisz się zarejestrować
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • angamoss.xlx.pl
  • Powered by WordPress, © Świat eMki