ďťż

System notacji oraz terminologia

Świat eMki
W przypadku komand kierunkowych np. "f" zawsze stosujemy je odnośnie naszej postaci. Czyli dla Ukyo zwróconego twarzą w lewo komenda "f" będzie oznaczała, że trza wcisnąć "prawo" na joy'u i analogicznie jeśli chodzi o postać zwróconą w prawo - dla "f" trza będzie wcisnąć "lewo". Mam nadzieję, że to zrozumiałe.

- TERMINY -

, - komendę należy wykonać następnie po poprzedzającej.
+ - plus mówi chyba sam za siebie . Do wykonywanej czynności należy dodać klawisz/kierunek. Np. "f+B" znaczy, że należy wcisnąc "przód plus słaba noga".
/- inny przycisk (bądź komenda) może zostać użyty.
* - cios musi być poprzedzony innym.
close - cios należy wykonać blisko przeciwnika.
air - cios musi zostać wykonany w powietrzu.
(air) - cios może zostać wykonany także w powietrzu.
delay - przez przytrzymanie przycisku wykonywalnego można odczekać z oddaniem ciosu.
empower - cios po przytrzymaniu zadaje większe obrażenia.
okizeme - cios dobija leżącego oponenta.
tap - należy szybko wykonać komende - np. "tap f,f", czyli szybko wykonać "przód" dwukrotnie.
throw - czyli "rzut", "przeciepa" czy jak to sobie tam nazwiecie .
overhead - cios, "wchodzi" nad blokującymi się postaciami na "dół".
unblock - cios, który nie można zablokować.

- JOYSTICK -

ub (up-back) - tył-góra - skok do tyłu.
u (up) - góra - skok.
uf (up-forward) - góra-przód - skok do przodu.
b(back) - tył - iście w tył. Także blok (kiedy postać jest atakowana).
n(neutral) - neutralny pozycja, czyli joy nie wychylony w żadnym kierunku.
f (forward) - przód - iście w przód.
db (down-back) - dół-tył - schylenie się + blok na low.
d (dół) - schylenie się.
df (dół-przód) schylenie się.

- KLAWISZE -

A (weak slash) - słabe cięcie.
B (medium slash) - cięcie.
C (strong slash) - mocne cięcie.
D (kick) - but.

- SKRÓTY -

qcf - ćwierć kole w przód - d, df, f
qcb - ćwierć kole w tył - d, db, b.
hcf - półkole w przód - b, db, d, df, f
hcb - półkole w tył - f, df, d, db, b
dp - "dragon punch" - f, d, df
rdp - odwrócony "dragon punch" - b, d, db
S - A/B/C

-----------------------------
Podstawowe komendy.
-----------------------------

Poruszanie się postacią - kierunki.
Blok - przytrzymać b kiedy postać jest atakowana.
Blok na dół - przytrzymać db kiedy postać jest atakowana.
Bieg - tap f, f
Odskok - tap b, b
Skok w biegu - tap ub/u/uf w czasie biegu.

Kompletne opisanie systemu w następnym poście.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • angamoss.xlx.pl
  • Powered by WordPress, © Świat eMki